Grono pedagogiczne

Grono pedagogiczne

Kadrę pedagogiczną stanowią wykwalifikowani nauczyciele, łączący często pracę w naszej szkole z pracą w wyższych uczelniach krakowskich oraz szkołach muzycznych wszystkich stopni. Jest wśród nich wielu wybitnych instrumentalistów, teoretyków muzyki i liturgistów.

Dyrektor ASM
prof. dr hab. Wiesław Delimat

Absolwent krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Jana Jargonia i dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza, profesor sztuk muzycznych. Jako organista, kameralista oraz dyrygent koncertował w większości krajów Europy, a także w USA, Chinach, Izraelu i Japonii. Dyrygował m.in. w słynnej Filharmonii Berlińskiej i lipskim Gewandhaus. Występował z wieloma renomowanymi zespołami orkiestrowymi oraz chóralnymi, do których należą m.in: Chór Polskiego Radia w Krakowie, Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej, Capella Cracoviensis, NOSPR, EuropaChorAkademie. W roku 2000 powołał do istnienia chór kameralny Kantorei Sankt Barbara oraz orkiestrę L’Estate Armonico. Z zespołami tymi wykonał w kraju i za granicą kilkadziesiąt dzieł wokalno-instrumentalnych różnych epok i stylów oraz dokonał licznych nagrań radiowych i płytowych. W latach 1994-1999 był dyrygentem Krakowskiego Chóru Akademickiego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zdobył także wiele nagród i wyróżnień konkursowych. Był jurorem licznych festiwali i konkursów chóralnych w Polsce i za granicą. Wiesław Delimat jest pracownikiem Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, gdzie pełni funkcję kierownika Katedry Muzyki Kościelnej. Ponadto jest dyrektorem Archidiecezjalnej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Krakowie i zastępcą przewodniczącego Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej w Krakowie. Pełni także funkcję wiceprezydenta Polskiej Federacji Pueri Cantores. Od roku 1986 jest organistą kościoła św. Marka w Krakowie. Za swoją działalność pedagogiczną, artystyczną oraz organizacyjną został wyróżniony wieloma odznaczeniami kościelnymi i państwowymi. Najcenniejszym z nich jest Order św. Sylwestra, nadany przez Papieża Benedykta XVI.

Zastępca Dyrektora ASM
dr Marek Dolewka

Autor multimedialnego przewodnika po historii muzyki „Arkana Melomana”. Studiował muzykologię i religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a także na Uniwersytecie Paris-Sorbonne i Uniwersytecie Wiedeńskim. Za swoją pracę magisterską otrzymał nagrodę The Ray E. and Ruth A. Robinson Musicology Award, a za pracę doktorską – Nagrodę im. Ks. Prof. Hieronima Feichta przyznawaną przez Sekcję Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich. Obie rozprawy powstały pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Woźnej-Stankiewicz. Uczestnik licznych konferencji krajowych (m.in. Katowice, Kraków, Łódź, Poznań) i zagranicznych (m.in. Erywań, Helsinki, Londyn, Praga, Tbilisi). W latach 2014–2021 był redaktorem naczelnym „Kwartalnika Młodych Muzykologów UJ”. Zamiłowanie do badań naukowych łączy z pracą pedagogiczną – od kilku lat organizuje w ASM II st. w Krakowie ogólnopolski cykl konkursów wiedzy „20 spojrzeń na…”. Jest laureatem Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Ceni bliskość z naturą, uśmiech i ciszę.

mgr Kornelia Baron-Skoczylas

fortepian, fortepian dodatkowy, praca z akompaniatorem, zajęcia z akompaniatorem

Urodziła się w Rudzie Śląskiej i tam rozpoczęła naukę gry na fortepianie. W Zabrzu ukończyła Szkołę Muzyczną I i II st. w klasie fortepianu mgr Wiktorii Czyż-Paluszek. Studiowała na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej. Tam też w 1992 roku ukończyła Międzyuczelniane Studium Pedagogiczne. Od razu rozpoczęła pracę jako nauczyciel fortepianu w Studium Organistowskim, przemianowanym na Szkołę Organistowską, a następnie na Archidiecezjalną Szkolę Muzyczną, w której pracuje do dziś. Pracowała także z przerwami jako akompaniator w klasie skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II st. im. M. Karłowicza oraz w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. im. I.J. Paderewskiego w Krakowie. W 1998 roku prowadziła wraz z mężem Prywatną Szkołą Muzyczną Bemol-CASIO, ucząc dzieci gry indywidualnie, a także prowadząc zespoły kameralne. W czasie wakacji wraz z mężem organizuje obozy artystyczne dla dzieci i młodzieży, gdzie na obozach muzycznych zajmuje się kameralistyką fortepianową.

mgr Weronika Biela-Półtorak

skrzypce

Ur. 1.07.1994 roku w Krakowie. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. Mieczysława Szlezera i Małgorzaty Staszewskiej-Janik oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. dr hab. Romana Lasockiego. Współpracowała z Teatrem im. Juliusza Słowackiego, oraz Małopolskim Ogrodem Sztuki w Krakowie, wykonując muzykę do spektakli. Była koncertmistrzem orkiestry Krakowskiej Młodej Filharmonii, oraz członkiem Cracow Event Orchestra. Współpracowała z orkiestrą Il giardino d’amore, młodzieżową orkiestrą Bergen Unge Kammerorkester z Norwegii, oraz orkiestrą z Bielefeld (Niemcy). Koncertowała na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Doskonaliła swoje umiejętności w wielu kursach kameralnych oraz solowych, m. in. z Borodin Quartet, Kwartetem Dafo, Robertem Szrederem, Bartłomiejem Kominkiem, Marcinem Baranowskim, Piotrem Tarcholikiem, Kają Danczowską, Konstantym Andrzejem-Kulką, Rolandem Baldinim.

mgr Maria Boroń

skrzypce

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Kai Danczowskiej. Swoje umiejętności doskonaliła uczestnicząc w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m. in. prof. Wandy Wiłkomirskiej, prof. Albrechta Breuningera, prof. Marcina Baranowskiego, w kursach muzyki kameralnej kierowanych przez prof. Tadeusza Gadzinę oraz Altenberg Trio. Brała udział również w Internationale Bachakademie pod dyr. Helmutha Rillinga.
Koncertowała w kraju i za granicą, jako solistka, a także w zespołach symfonicznych i kameralnych – m.in. w Krakowskiej Operze Kameralnej, orkiestrach Passionart, Sinfonietta Cracovia, Capella Cracoviensis, a także w Orkiestrze Symfonicznej Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach. Brała udział w Festiwalu Beethovenowskim w Bonn, Festiwalu Muzyki Polskiej, Festiwalu Muzyki Filmowej, Festiwalu Opera Rara, Festiwalu Unsound, Belcanto Opera Festival „Rossini in Wildbad”.
Wieloletni pedagog z doświadczeniem pracy w szkołach muzycznych I i II stopnia. Uczy również w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. F. Chopina w Krakowie.

mgr Angelina Budiakivska

fortepian

 

Absolwentka Narodowej Akademii Muzycznej im. P. I. Czajkowskiego w Kijowie. Specjalność: Sztuka Muzyczna, specjalizacja Fortepian.

Na swoim koncie posiada sukcesy w Ogólnoukraińskich i Międzynarodowych konkursach pianistycznych, uczestniczyła w koncertach i festiwalach jako solistka i w składzie zespołów kameralnych. Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła podczas studiów podyplomowych w Instytucie Kształcenia Podyplomowego.  Działalność artystyczną zawsze łączyła z pracą pedagogiczną. Uczniowie z jej klasy zdobywali nagrody oraz wyróżnienia na Międzynarodowych ta Regionalnych Konkursach i Festiwalach dla młodych solistów i Egzaminach typu ABRSM.

Odnalazłam się w nauczaniu, więc udało mi się znaleźć rozwiązanie i połączyć pracę z pasją. Fascynują mnie każde indywidualne osiągnięcie moich uczniów. Jest coś niesamowitego w tym, że przez muzykę mam tak wielki wpływ na kształtowanie osobowości i sposób w jaki w przyszłości będą odbierać świat moi podopieczni. Muzyka jest moją pasją, moim życiem i jestem przeszczęśliwa, że mogę dzielić się tą miłością z ludźmi.

mgr Bożena Dobrowolska

fortepian

Nauczyciel dyplomowany. Studia pianistyczne w Akademii Krakowskiej w klasie fortepianu prof. Jana Hoffmana, studia podyplomowe na Akademii Pedagogicznej w Katedrze Psychologii – Edukacja emocjonalna. Praca zawodowa to wszystkie szczeble edukacji muzycznej – podstawowa (OSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Krakowie), średnia (POSM II st. im. F. Chopina w Krakowie) oraz Akademia Muzyczna w Krakowie. W 2009 r. wyróżniona przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia „za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce”.

mgr Karolina Grodecka

chór

Ukończyła z wyróżnieniem w 2024 r. Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie na kierunku dyrygentura chóralna. Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygenckiego organizowanego w ramach Ogólnopolskiego Forum Chóralistyki ,,Wrocław Miastem Muzyki” (2022). Była aktywną uczestniczką wielu kursów mistrzowskich w zakresie dyrygentury chóralnej w kraju i za granicą, gdzie szkoliła się pod okiem m.in. Amy Bebbington, Rolanda Börgera, Agnieszki Franków-Żelazny i Anny Kohler. Od 2022 roku jest asystentką prof. dr hab. Włodzimierza Siedlika w Chórze Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła Il w Krakowie ,,Psalmodia”. W tym samym roku została członkinią Polskiego Narodowego Chór Młodzieżowego. Jako wokalistka współpracuje z chórami takimi jak: Młodzieżowy Chór Filharmonii Krakowskiej, Chór Mieszany Katedry Wawelskiej, Cappella Marialis, Chór Stowarzyszenia Artystycznego Pro Musica Mundi, zespół Cracow Singers.

mgr Danuta Gruza

fortepian, fortepian dodatkowy

Ukończyła studia muzyczne w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie na wydziale instrumentalnym, a w 2003 r. Papieską Akademię Teologiczną w Krakowie na kierunku historii w zakresie muzyki liturgicznej. Od ukończenia studiów prowadzi klasę fortepianu w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia im. I. J. Paderewskiego w Krakowie, a od 2001 r. również w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej im. Ks. Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie. Wielu jej uczniów kontynuowało naukę w Państwowym Liceum Muzycznym im. F. Chopina w Krakowie i w Szkole Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie, a potem na Akademii Muzycznej w Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Od kilku lat uczniowie prowadzeni przez nią uczestniczą w Makroregionalnych i Ogólnopolskich Konkursach Pianistycznych. 18 z nich otrzymało wyróżnienia, a 16 było ich laureatami.

mgr Kinga Kabzińska-Nowak

skrzypce

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec prof. dr hab. Romana Lasockiego. Brała czynny udział w kursach, lekcjach mistrzowskich, konkursach oraz festiwalach m.in. w Tygodniu Talentów w Centrum Paderewskiego (Kąśna Dolna 2019) oraz w 45. Międzynarodowym Kursie Muzycznym im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie. Jako solistka i kameralistka koncertowała w Polsce, Słowacji, Węgrzech oraz Austrii. Wielokrotnie występowała w składzie zespołów kameralnych oraz orkiestr, m.in. z orkiestrą Sinfonia Varsovia, Młoda Polska Filharmonia, Filharmonia Częstochowska, Archetti – Orkiestra Kameralna Miasta Jaworzna. Wieloletnia stypendystka Fundacji Inicjatyw Kulturalnych. Ogromną satysfakcję sprawia jej praca z dziećmi oraz poszukiwanie możliwości wykonawczych dzieła muzycznego. W wolnych chwilach uwielbia spędzać czas w otoczeniu przyrody.

mgr Amelia Kacperczyk

audycje muzyczne, kształcenie słuchu, wiedza o muzyce

 

Urodzona w 1995 roku. Ukończyła OSM im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie na skrzypcach w klasie Rafała Daszkiewicza. W 2019 roku ukończyła studia teorii muzyki na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Dodatkowo studiowała także zarządzanie w kulturze, a obecnie kończy studia z zakresu etyki. Brała udział w Kursie Edytorstwa Muzycznego organizowanego przez PWM. Gra na skrzypcach w orkiestrze Bazyliki oo. Cystersów w Mogile wzbogacając liturgie oraz koncertując z okazji różnych uroczystości oraz śpiewa w zespole muzyki dawnej Anonymus, gdzie wykonuje utwory renesansowych mistrzów polifonii. Uczyła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Dębicy, Szkole Muzycznej I stopnia w Słomnikach oraz była specjalistą ds. korekty materiałów poddawanych digitalizacji w PWM. Od 2020 roku uczy muzyki w Szkole Podstawowej im. Bogdana Jańskiego.

mgr Joanna Krząszcz

fortepian, praca z akompaniatorem, zajęcia z akompaniatorem

 

Ukończyła Akademię Muzyczną im. K. Pendereckiego w Krakowie w zakresie Muzyki Kościelnej. Swoje umiejętności gry na fortepianie doskonaliła na studiach podyplomowych na Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach pod kierunkiem prof. H. Salwarowskiego. Koncertuje jako solistka i akompaniatorka. Współpracuje z chórami (m. in. Lutnia Krakowska) podczas Festiwalu Chórów Męskich w Krakowie. Jako nauczyciel fortepianu pracuje od 2015 r. Bierze udział w licznych kursach mistrzowskich w interpretacji muzyki fortepianowej.

mgr Michał Książek

organy

 

Urodzony w 1999 r. w Krakowie. Naukę gry na organach rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie pod kierunkiem prof. dra hab. Andrzej Białki (dyplom z wyróżnieniem). Swoją edukację muzyczną kontynuował w krakowskiej Akademii Muzycznej również w klasie organów prof. dra hab. Andrzeja Białki, gdzie w 2023 r. uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Brał udział w licznych kursach mistrzowskich dotyczących zarówno interpretacji muzyki organowej, jak również improwizacji, prowadzonych przez wybitnych organistów, takich jak: Julian Gembalski, Daniel Roth czy David Titterington. Na co dzień naucza gry na organach w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej w Krakowie oraz pełni funkcję organisty w Bazylice Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach.

mgr Agata Kucz-Wrona

flet

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie fletu prof. Barbary Świątek-Żelaznej. Uczestniczyła w wielu warsztatach fletowych oraz kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich profesorów jak: Peter-Lukas Graf, Janos Balint, Mirjam Nastasi. Jest laureatką wielu konkursów, m in.: XXXI Konkursu Młodego Muzyka (Szczecinek 2004, I miejsce), II Konkursu Fletowego im. Mariana Katarzyńskiego (Sosnowiec 2006, I miejsce), VII Ogólnopolskiego Festiwalu Fletowego (Sochaczew 2007, I miejsce), IV Międzynarodowego Konkursu Fletowego (Kraków 2008, nagroda specjalna), VI Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego (Wrocław 2010, I miejsce ex aequo), V Międzynarodowego Konkursu Fletowego (Kraków 2011, V miejsce). Jest wieloletnią podopieczną i stypendystką Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, a także stypendystką Funduszu Pomocy Młodym Talentom Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich, Ministra Kultury, oraz Fundacji Sapere Auso. Flecistka Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.

mgr Beata Mach-Fundament

fortepian

W 2000 r. ukończyła studia w klasie fortepianu doc. Ewy Wolak-Moszyńskiej na Akademii Muzycznej w Krakowie. W tym czasie studiowała również na PAT w klasie organów dr. Marka Wolaka. Brała udział w kursach pianistycznych m.in. Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie i polsko-niemieckim Kursie Interpretacji Muzyki Solowej i Kameralnej (W. Genuit i W. Wiłkomirska). W latach 2001-2009 była członkiem chórów Kantorei Sankt Barbara, Pro Musica Mundi (Kraków) i Europa Chor Akademie (Mainz, Niemcy). Jako akompaniator współpracowała z chórem „Psalmodia” i męskim chórem UJ oraz w latach 2001–2016 z UJPII na zajęciach dyrygowania. Obecnie pracuje w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Krakowie i Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej w stopniu nauczyciela dyplomowanego. Od wielu lat doskonali swoje umiejętności metodyczne na kursach i szkoleniach. Za swoją pracę otrzymała liczne nagrody za wyróżniający akompaniament oraz Nagrodę Edukacyjną Prezydenta Krakowa w 2012 r.

mgr Marta Mamulska

skrzypce

Ukończyła krakowską Akademię Muzyczną w klasie skrzypiec prof. Zbigniewa Szlezera uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Doskonaliła swoje umiejętności instrumentalne na kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. Zachara Brona. Przez dwadzieścia lat związana z poznańskim środowiskiem muzycznym i zespołem Arte dei Suonatori. Miała szczęście spotkać na swojej muzycznej drodze wielu inspirujących muzyków (Martin Gester, Reinhard Goebel, Aureliusz Goliński, Sirkka-Liisa Kaakinen, Wieland Kuijken, Rachel Podger, Hidemi Suzuki, Marek Toporowski, Ryo Terakado). Współpracowała także z zespołami: L’Arpa Festante, Capella Cracoviensis, Concerto Polacco, Warszawska Opera Kameralna, Altri Stromenti. Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, TVP Kultura oraz firm fonograficznych: Alpha, BIS, Dux, Naxos, Koch International. Naturalną konsekwencją wybranej drogi artystycznej stała się działalność pedagogiczna, która daje jej równie wiele radości i satysfakcji.

mgr Dorota Mentel

kształcenie słuchu, podstawy rytmiki

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku specjalność: Rytmika. Jako nauczyciel współpracowała z Państwową Szkołą Muzyczną I i II st. im. F. Chopina w Olsztynie, Powiatową Szkołą Muzyczną I st. w Dywitach z filią w Barczewie, wykładała na wydziale Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz nauczała w Studium Aktorskim im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie. Prowadziła cykl koncertów opartych o teorię uczenia się muzyki E. E. Gordona dla dzieci w wieku od 1 do 3 lat w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie. Od lat związana z edukacją muzyczną dzieci i młodzieży. Uczestnik wielu cyklów warsztatów i szkoleń z zakresu edukacji muzycznej, m.in.: Institut Jaques-Dalcroze Congress w Genewie, IV Międzynarodowej Konferencji Dalcroze’owskiej w Katowicach, „Zmierzając ku sztuce. Podstawy Orff-Schulwerk” Polskiego Towarzystwa Carla Orffa, Podstawy teorii uczenia się E.E. Gordona prowadzone przez magister sztuki Urszulę Polak. Sympatyk Porozumienia Bez Przemocy M.B. Rosenberg’a, a także Treningu Uważności MBSR. Prywatnie zakochana w tańcu współczesnym i świadomości ciała.

mgr Agata Nawrot

audycje muzyczne, kształcenie słuchu, wiedza o muzyce

Pedagog i dyrygent. Pochodzi z Tomaszowa Lubelskiego. Absolwentka PSM II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie w klasie skrzypiec pani Edyty Krakowskiej. W 2015 roku ukończyła studia magisterskie z zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dwa lata później została posiadaczką dyplomu magisterskiego z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej na specjalności nauczanie przedmiotów teoretyczno – muzycznych oraz dyrygenturze chóralnej w klasie dra hab. Włodzimierza Siedlika. Obecnie prowadzi CISCO Choir i Chór Chłopięcy Pueri Cantores Sancti Joseph w Nowej Hucie oraz jest pedagogiem w krakowskich i podkrakowskich szkołach muzycznych. W wolnych chwilach lubi gotować i piec ciasta, aranżować wnętrza w swoim domu i słuchać piosenek z dawnych lat.

mgr Jolanta Szlachcic

audycje muzyczne, kształcenie słuchu, wiedza o muzyce

Jestem absolwentką POSM im. Fryderyka Chopina w Krakowie w klasie fletu poprzecznego. Od początku kształcenia się w zawodzie muzyka interesowała mnie zarówno strona instrumentalnej praktyki wykonawczej, jak teoretycznych zagadnień związanych z historycznym rozwojem muzyki europejskiej oraz gatunków i form muzycznych. Stąd też po ukończeniu liceum muzycznego studiowałam na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki na krakowskiej Akademii Muzycznej (moja praca magisterska na temat twórczości wokalno-instrumentalnej Iannisa Xenakisa była typowana do konkursu). Moje zainteresowanie muzyką rozszerzyło się w trakcie studiów na akademii o dziedzinę muzyki współczesnej (praca w studio nagrań, kompozycja, muzyka elektroniczna), jak też dawnej (wykonawstwo muzyki dawnej na instrumentach historycznych).
Jestem absolwentką w stopniu magistra sztuki na AMKP w specjalności Teorii Muzyki oraz na Wydziale Instrumentalnym na Katedrze Instrumentów Dawnych w specjalności gry na flecie prostym w klasie prof. Petera Holtslaga oraz Erika Bosgraafa (moja praca magisterska na temat Rozszerzonych Technik wykonawczych w muzyce współczesnej na flecie prostym była typowana przez recenzentów do konkursu oraz seminariów naukowych). Studiowałam również na AMFN w Bydgoszczy na Wydziale instrumentalnym, a także na Katedrze Instrumentów Dawnych w klasie fletu traverso Michaela Schmidt-Casdorffa. Oprócz działalności dydaktycznej w rozmaitych szkołach muzycznych drugim polem mojej aktywności zawodowej stanowi uczestnictwo w projektach związanych z wykonaniem muzyki dawnej, renesansowej oraz barokowej.

mgr Małgorzata Szumiec

fortepian

Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie uzyskując tytuł magistra Sztuki. Od roku 1986 pracuje jako nauczyciel fortepianu w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. im. I. J. Paderewskiego, a od roku 2012 również w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej I st. im. Ks. Kardynała F. Macharskiego. Podczas swojej wieloletniej pracy uczestniczyła w wielu formach doskonalenia zawodowego, poszukując nowatorskich form i metod pracy. Jej uczniowie byli laureatami wielu konkursów pianistycznych, m.in.: Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Concours Musical de France”, Międzynarodowego Podkarpackiego Konkursu Chopinowskiego, Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki „Srebrna Szybka”, Międzynarodowego Konkursu Dziecięcych Zespołów Kameralnych „Wiosna Młodych Kameralistów”, Ogólnopolskiego Turnieju Pianistycznego im. Haliny Czerny-Stefańskiej, Ogólnopolskiego Forum Młodych Instrumentalistów im. Karola i Antoniego Szafranków, Ogólnopolskiego Kłodzkiego Konkursu Pianistycznego, Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego „Czerwcowe Dźwiękobranie”, Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Pianistów nad Kamienną, Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego Dziesięciolatków, Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego w Koninie, Ogólnopolskiego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej dla Pianistów im. Janiny Garści czy Ogólnopolskiego Konkursu Kameralnego w Katowicach. Za wkład w rozwój edukacji artystycznej w roku 2007 otrzymała Dyplom Prezydenta Miasta Krakowa, w 2009 Nagrodę Edukacyjną Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, zaś w 2015 Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa.
mgr Krzysztof Włodarczyk

saksofon

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Instrumentalnym o specjalności saksofon oraz Papieską Akademię Teologiczną w Krakowie na Wydziale Muzyki Liturgicznej. Od ponad 25 lat jest nauczycielem saksofonu w szkołach muzycznych I i II stopnia w Krakowie, wychowawcą wielu saksofonistów, laureatów konkursów i festiwali. Prowadzi praktyki pedagogiczne dla studentów Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest organizatorem wielu warsztatów metodycznych dla uczniów i pedagogów szkół muzycznych, czynnym muzykiem instrumentalistą i kameralistą współpracującym z wieloma instytucjami kulturalnymi i oświatowymi Małopolski.

dr Małgorzata Żegleń-Włodarczyk

gitara

Gitarzystka i lutnistka. Doktorantka Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie. Absolwentka studiów magisterskich i podyplomowych w klasie gitary Prof. Michała Nagy’a, studiowała także grę na lutni u Jerzego Żaka (AM w Krakowie). Pracowała pod kierunkiem wybitnych gitarzystów i lutnistów. Brała udział w licznych kursach, lekcjach mistrzowskich, warsztatach, seminariach i wykładach, m.in. w ramach Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych w Lanckoronie. Koncertuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą, w tym na wielu międzynarodowych festiwalach. Wielokrotnie pełniła funkcję jurora konkursów gitarowych. Od 2010 r. prowadzi klasę gitary w szkołach muzycznych I i II stopnia, a jej uczniowie odnoszą sukcesy na konkursach. Brała udział Ogólnopolskich Konferencjach Doktorantów Uczelni Muzycznych w Krakowie i Gdańsku (2018). Od 2008 roku związana z zespołem „Finesis Trio”, z którym wydała płytę Słońce zaklęte w dźwiękach Hiszpanii i Włoch (2017), zbierającą znakomite recenzje uznanych dziennikarzy muzycznych.